Tuesday, January 27, 2009

....::Di Sini::....


Aku di sini

Di sebuah tempat yang asing

Di atas bukit yang tinggi

Di bawah teriknya sang mentari

Dan terpisah dari segalanya

Angin sepoi-sepoi menyapa lembut ke wajah

Melentok-lentokkan daun pepohon getah

Diiringi nyanyian dan kicauan burung-burung

Namun rata-rata penduduknya ramah

Menambahkan lagi kesyahduan di hati

Demi mencari identiti sebenar

Dan mengejar cita-cita yang belum tercapai

Bersama satu impian iaitu ingin berjaya

Aku akan bersabar dan pasrah.


Aku di sini

Menghitung hari-hari yang kian berlalu

Merenung sejarah silamku

Yang penuh suka-duka

Sejarah yang mengajarku

Erti kematangan fikiran

Dalam menempuh liku-liku hidup

Yang penuh pancaroba

Diiringi onak dan duri

Termasuk tipu daya

Yang mampu mengheret kita

Ke lembah kehinaan dan kebinasaan.


Dan aku di sini

Bersama satu kesedaran keazaman yang teguh

Kesabaran dan ketabahan yang kukuh

Akan kubuktikan pada semua

Suatu hari dan ketika nanti

Aku mampu mencapai sinar gemilang

Agar mereka semua tahu

Pengorbanan bonda dan ayahanda tidak dipersiakan.
p/s:~go go chai yok!
~be the best among the best!

No comments: